Виїзні адміністратори

Дуже гарним прикладом належного адміністрування є робота у форматі «виїзного адміністратора». Тобто коли працівник ЦНАП обслуговує громадян «на виїзді» за місцем проживання чи за іншим місцем перебування (лікування тощо).

Перші впровадження цього обслуговування були у містах Камꞌянське, Івано-Франківськ та інші. Звісно, це дуже зручно і навіть життєво-цінно для тих громадян, що за станом здоров’я чи поважного віку не можуть особисто відвідати ЦНАП.

Водночас треба пам’ятати, що це дороговартісний спосіб обслуговування з індивідуальним виїздом, і його доцільно застосовувати в дійсно обґрунтованих випадках.

Мобільні ЦНАП

Технічно і організаційно дуже цікаве рішення для громад, що включають велику кількість населених пунктів з малою кількістю мешканців.

Замість облаштування стаціонарних кабінетів (віддалених робочих місць адміністраторів) переобладнаний «офіс на колесах» надає послуги за певним графіком у найвіддаленіших селах.

У такому мобільному ЦНАП зручно та комфортно працювати і персоналу, і відвідувачі отримують наближені послуги. 

Перший приклад в Україні був реалізований у місті Славута та його співпраці з навколишніми селами (частина згодом увійшла до складу Славутської ОТГ).

ММС і послуги

Цей кейс найбільше підходить для невеликих сільських громад. Адже у таких громадах може бракувати фахівців з необхідною освітою та досвідом роботи, зокрема, для роботи за напрямками державної реєстрації нерухомості та бізнесу. На допомогу тут може прийти «співробітництво територіальних громад».

Так, у 2018 році на початку роботи ЦНАП Миколаївської ОТГ Сумської області до ЦНАП були включені і згадані вище послуги, попри відсутність власних державних реєстраторів у штаті ОМС. А вирішено цю проблему було саме через договір про співробітництво з містом Суми, яке виконувало функції бек-офісу (суб’єкта надання адмінпослуг).

Прийомні години

В Україні є ЦНАП, які працюють як найкращий приватний сектор за годинами обслуговування. Наприклад, у всіх ЦНАП міста Києва прийом ведеться 6 днів на тиждень. І 5 з цих днів прийом здійснюється до 20.00.

Це дуже зручно для мешканців мегаполіса, адже можна вирішувати свої справи, після власної роботи, увечері та ще й у суботу. Робота у суботу також виправдовує себе, адже є послуги, за якими працюючі громадяни не можуть звернутися в інший час. І з досвіду більшості ЦНАП України попит у суботу є достатньо високим і стабільним.

Віддалені робочі місця адміністраторів ЦНАП (ВРМ) і терпідрозділи ЦНАП

Дуже дієвим інструментомнаближення адміністративних послуг до мешканців є створення ВРМ. Особливо це актуально для ОТГ, до складу яких входять достатньо чисельні села і селища, які територіально віддалені від адміністративного центру громади. Для прикладу, у Ходорівській міській ОТГ Львівської області, яка об’єднала колишні міську та 11 сільських рад, утворено ЦНАП та 11 ВРМ.

Також є випадки формування децентралізованої моделі доступу до послуг в межах ОТГ, яка передбачає створення рівнозначних за спроможністю ЦНАП і його територіальних підрозділів чи ВРМ. Наприклад, у Зимненській ОТГ Волинської області у 2015-2016 роках було утворено чотири рівнозначні точки доступу до послуг.

У центральній садибі ОТГ та у 3-х старостинських округах були створено по однаковій кількості робочих місць (2-3), оскільки усі старостинські округи обслуговують приблизно однакову кількість мешканців. Відповідно і однакові переліки послуг, і швидкі послуги у старостинських округах (включаючи безпосереднє надання швидких послуг сфери РАЦС, реєстрації місця проживання) у комфортних умовах стали доброю  характеристикою системи адмінпослуг в ОТГ.

Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.