Міф щодо «Функцій адміністратора»

Адміністратор не є тільки «посередником» між замовником послуги і суб’єктом її надання, задля розділення спілкування з відвідувачем та функцією прийняття рішення.

Адміністратор має право і безпосередньо надавати послуги, особливо якщо йдеться про «швидкі послуги» (що можуть бути надані невідкладно, за один візит суб’єкта звернення, без зайвих очікувань і відвідувань). 

Орган, що утворив ЦНАП, може «покладати завдання/повноваження адміністратора» на інших посадових осіб такого органу, в т.ч. використовувати організаційно-правову форму ЦНАП – «постійно діючий робочий орган».

У виняткових випадках, щодо окремих груп послуг, у ЦНАП може бути доцільним  розміщення «представників» суб’єктів надання адміністративних послуг (СНАП) та навіть в цілому СНАП у одному приміщенні зі ЦНАП. 

Міф «Усі послуги мають надаватися дистанційно та виключно через інтернет»

Існує думка, що інвестиції у ЦНАП зайві, адже послуги мають надаватися виключно онлайн.

Проте, важливо, щоб для громадян були доступні можливості отримати послуги з допомогою спеціалістів в відповідних інституціях та онлайн. Це зробить адміністративні послуги більш доступними.

Також треба враховувати і специфіку певних послуг (як-от, отримання першого паспорта), особливості і потреби окремих груп суб’єктів звернення (зокрема, осіб поважного віку), та час необхідний Україні на розвиток ІТ-інфраструктури, цифрових навичок та довіри людей.

Міф про «Приміщення, що вражають»

Існує позиція, що ЦНАП має бути завжди у сучасному приміщенні «зі скла і бетону».

  • з досвіду Програми «U-LEAD з Європою» – в абсолютній більшості громад для ЦНАП обираються існуючі адміністративні приміщення (місцевих рад) або інша комунальна власність, що може бути прилаштована до формату «відкритого простору» (холи будинків культури, колишні бібліотеки, аптеки, спортзали);
  • українські органи влади та місцевого самоврядування шукають раціональні рішення, які дозволять створити ЦНАП за витрати мінімальних ресурсів. Західний досвід також показує, що домінують раціональність та практичність;
  • вражати громадян треба не дороговартісним будівництвом, а переліком послуг, приязним ставленням до людей, швидкістю обслуговування; 
  • завжди потрібно дбати про безбар’єрність, комфорт, екологічність та енергоефективність.

Міф «ЦНАП у «селі» не потрібен»

  • обов’язковість створення ЦНАП у всіх громадах (за законом у громадах до 10 тис мешканців за державної підтримки);
  • навіть у малій громаді належний ЦНАП принесе додану вартість: а саме наближення багатьох послуг до мешканців; 
  • перелік послуг повинен містити найпопулярніші (базові) групи;
  • у малій громаді ряд груп послуг навіть легше інтегрувати (налаштувати) через  менше навантаження на центр.

Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.