- недосконалість механізму надання послуг РАЦС через ЦНАП, визначеного в наказі Мінюсту від 29.08.2019 № 2825/5 «Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану»:
– надання послуг з реєстрації народження чи смерті передбачає 2 візити до ЦНАП та потребує тривалішого очікування результату, а безпосередньо у відділі ДРАЦС ці послуги надаються невідкладно,
– окрім того, потрібно забезпечити фізичну передачу документів від ЦНАП до РАЦС та у зворотньому напрямку. Тобто, при існуючому механізмі витрачається більше часу і ресурсів; - після створення ТГ послуги РАЦС надаються переважно в адміністративних центрах ТГ і може припинитися їх надання у старостинських округах, що значно погіршує територіальну доступність до цих послуг;
- причинами цієї проблеми є неврегульованість діючих нормативно-правових актів у сфері РАЦС до потреб ТГ. Це стосується, зокрема, системи зберігання та обліку бланків свідоцтв, та наскрізної нумерації актових записів цивільного стану в межах кожного ОМС, що складно реалізувати в ТГ;
- однак, є приклади надання послуг РАЦС через старостати, зокрема у Зимнівській ТГ Волинської області. Проте практичний досвід їх надання потребує покращення;
- надмірність процедури, складність умов для швидкого надання цих послуг: засвідчування актових записів двома підписами – керівника та посадової особи, яка провела державну реєстрацію актів цивільного стану, та посвідчення свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану печаткою та підписом керівника органу, що його видав;
- неузгодженість графіків роботи відділів ЦНАП та РАЦС;
- небажання втрати повноважень посадовими особами, особливо в ТГ, де повноваження у сфері надання послуг ДРАЦС передаються безпосередньо до ЦНАП і надаються адміністраторами.
Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.