Для УСЗН:

  • на підставі типових інформаційних карток затвердити опрацьовані спільно з ОМС інформаційні картки на АПСХ;
  • затвердити опрацьовані спільно з ОМС технологічні картки на АПСХ;
  • провести навчання для працівників ЦНАП ОМС в частині надання АПСХ;
  • здійснювати за запитом ОМС / ЦНАП заходи з наставництва для працівників ЦНАП; надавати консультаційну, методичну та іншу допомогу ОМС /ЦНАП щодо надання АСПХ через ЦНАП;
  • в межах, дозволених законодавством, забезпечувати доступ працівників ЦНАП для роботи в інформаційних системах Міністерства соціальної політики, необхідних для організації ефективного надання АПСХ тощо.

Для ОМС:

  • сприяти всебічній інформованості населення про АПСХ та доступності мешканців територіальної громади до цих послуг у межах територіальної громади, в тому числі шляхом створення територіальних підрозділів ЦНАП та/або ВРМ, залучення старост до надання АПСХ;
  • забезпечувати належну участь працівників ЦНАП та інших необхідних працівників ОМС у навчальних заходах з підвищення кваліфікації щодо надання АПСХ;
  • проводити роз’яснювальну роботу щодо АПСХ серед мешканців громади;
  • у разі участі працівників УСЗН у наданні консультацій чи послуг у приміщенні ЦНАП ОМС, забезпечувати їх належними умовами праці, робочими місцями.

Окремі індивідуальні рішення щодо інтеграції АПСХ у ЦНАП

Функціонування «Прозорих офісів» як відомчих (соціальних) офісів управлінь соціального захисту населення, без інтеграції до них широкого переліку інших адміністративних послуг, що мають надаватися через ЦНАП. 

Наслідком цієї ситуації є те, що в одному населеному пункті за наявності вже функціонуючого ЦНАП іноді створюється кілька точок доступу (фронт-офісів) до базових адміністративних послуг. 

Відповідно, жоден з цих фронт-офісів не має повного необхідного переліку послуг, в тому числі для надання послуг за моделлю життєвих ситуацій. Вирішенням цього питання є інтеграція у ЦНАП у форматі «Прозорий офіс» повного необхідного мешканцям переліку адміністративних послуг, в тому числі АПСХ, та синхронізація переліків послуг між цими фронт-офісами у межах одного населеного пункту.

В окремих випадках, додатково до «узгодженого рішення», може застосовуватися ще й такий інструмент інтеграції цих послуг у ЦНАП як співробітництво територіальних громад. Зокрема, це актуально при наданні АПСХ через віддалені робочі місця у менших громадах – суб’єктах співробітництва або ж при використанні мобільного ЦНАП. 

Ще варто зазначити про наявність одиничних випадків, коли міські ради, до складу яких увійшли територіальні громади колишніх міст обласного значення, які нещодавно отримали цей статус, не створюють окремих виконавчих органів з питань соціального захисту населення, а ці повноваження й надалі виконують управління соціального захисту населення райдержадміністрацій. У цьому разі для інтеграції АПСХ у ЦНАП необхідно застосовувати «узгоджене рішення».

Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.