3.1. Законом передбачено обов’язкове поетапне створення ЦНАП в усіх громадах.  При цьому пріоритетом №1 у 2021 році визначено «заміщення» ЦНАП РДА на ЦНАП ОМС у всіх «старих» районних центрах(станом на 01.01.2020; незалежно від кількості мешканців). Ця робота має бути завершена до 1 січня 2022 року. Що тут ще важливо:

1) до створення ЦНАП ОМС, ЦНАП РДА не може бути ліквідовано. Не повинно бути погіршення доступності послуг і «розривів» у виконанні державних функцій. Тим паче, ЦНАП РДА обслуговували не лише мешканців громад-райцентрів, а всіх мешканців району. ЦНАП у «старих райцентрах» можуть бути опорними точками доступу до послуг для інших громад (принаймні по екстериторіальних послугах: реєстрація нерухомості, бізнесу, землі);

2) передбачено спрощені процедури переведення адміністраторів та держреєстраторів з РДА в ОМС (за згодою сторін без проведення конкурсу; спецперевірка державних реєстраторів не здійснюється). Ці механізми треба використати найповніше, адже люди – це найцінніше, що є у РДА та їх ЦНАП.

3) перехідні норми закону передбачають, що процес трансформації ЦНАП РДА має бути скоординованим та організованим. Роль КМУ, Мінцифри, ОДА тут неможливо переоцінити. Йдеться про питання нерозривності надання послуг, збереження людей, використання майна (хоча за експертними оцінками, більше 2/3 ЦНАП РДА не мали належних приміщень, але 80% мали обладнання, яке може бути далі використане). За Законом пріоритетне право на подальше користування цим майном належить ОМС, які зобов’язані утворити ЦНАП для заміщення ЦНАП РДА.

Що далі: Ресурси 2021 року мають бути пріоритетно спрямовані  на створення ЦНАП ОМС в «старих райцентрах». Також важлива методологічна підтримка в інституційному створенні ЦНАП. Конструкція норми Закону наразі така, що ЦНАП РДА мають бути при будь-яких умовах ліквідовані до кінця 2021 року.

Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.