Багато органів місцевого самоврядування та їх ЦНАП змушені працювати з відвідувачами, не маючи можливості для своєчасної та належної підготовки персоналу. Хоча до основних обов’язків посадових осіб місцевого самоврядування згідно із ст. 8 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» віднесено постійне вдосконалення організації своєї роботи, підвищення професійної кваліфікації. 

Організація навчання і підвищення кваліфікації, просування по службі – це завдання і відповідальність органу місцевого самоврядування, де обов’язково має функціонувати система розвитку персоналу.

Способи підвищення кваліфікації

  • законодавство визначає систему заходів з професійного навчання та підвищення кваліфікації; 
  • органам місцевого самоврядування також рекомендовано передбачати у місцевих бюджетах видатки на підвищення кваліфікації посадових осіб у розмірі не менше ніж 2 відсотки фонду оплати праці. До речі, якщо в однієї громади бракує ресурсів на проведення тренінгів, можна об’єднувати зусилля з сусідніми громадами;
  • варто звертати увагу на регіональні галузеві програми розвитку системи надання адміністративних послуг та функціонування ЦНАП (у разі їх затвердження), розробляти місцеві програми і заходи з фахової та психологічної підготовки.

Форми та види заходів з розвитку персоналу

  • стажування та наставництво. Працівники ЦНАП мають бути максимально «універсальними» для різних груп адмінпослуг. Особливо це актуально для малих громад, де потрібна максимальна взаємозамінність. Найкращими «тренерами» для наставництва та стажування будуть досвідчені працівники; 
  • здобуття фахової освіти (підготовка);
  • участь у довгострокових та короткострокових програмах підвищення кваліфікації;
  • он-лайн навчання. Самоосвіта та опрацювання матеріалів у відкритому доступі;
  • участь у конференціях, заходах програм і проектів міжнародної технічної допомоги;
  • вивчення кращих практик надання адміністративних послуг в інших ЦНАП, зокрема і шляхом організації там практичних навчань та стажувань.

Заходи з розвитку персоналу мають бути регулярними.  В окремих ЦНАП / органах місцевого самоврядування короткі тренінгові заходи проводяться регулярно протягом визначеного дня тижня (наприклад, щосереди, одна година). Це дозволяє бути завжди «в тонусі». При цьому тренерами переважно є, власне, працівники цього органу. Але важливо, щоб ці заходи відбувалися протягом робочого дня персоналу, а не за рахунок їх особистого часу.

Змістовні аспекти навчальних заходів (знання і навички)

  • роль органів місцевого самоврядування в наданні послуг;
  • базові доктрини і законодавство, тенденції державної політики у сфері адміністративних послуг;
  • антикорупційні механізми та інструменти у сфері адміністративних послуг; 
  • адміністративні послуги: типові проблеми, належна організація надання;
  • належний ЦНАП, особливості створення ЦНАП в ОТГ / укрупнених тергромадах, територіальна доступність послуг;
  • порядок надання адміністративних послуг і питання їх якості;
  • ділова етика та розвиток комунікаційних навичок персоналу ЦНАП;
  • гендерні питання;
  • законодавство та розвиток практичних навичок щодо конкретних груп послуг. 

Важливі пріоритети для навчальних заходів

  • набуття цифрових знань та розвиток цифрових навичок, електронні послуги;
  • форми та методи роботи з персоналом для побудови ефективної команди;
  • інші важливі питання та пріоритети розвитку сфери адміністративних послуг.

Щоб розпочати проходження онлайн-курсу, будь ласка зареєструйтеся aбо увійдіть в особистий кабінет.